مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قیمت ویلا در شمال چگونه تعیین می شود

وقتی صحبت به خرید ملک و زمین در شمال می‌رسد، به طرز مشکوکی، قیمت‌هایی که در تبلیغات نشان داده می‌شوند، پایین هستند. شما اگر به دنبال خرید ملک یا ساخت ویلا در شمال باشید، احتمالا با تعداد زیادی تبلیغ مواجه خواهید شد که همگی ادعا دارند، پایین‌ترین هزینه را در قیمت ساخت ویلا پیشنهاد می‌کنند.

 

خب، به نظر شما چه اتفاقی افتاده است؟ ملک ارزان شده؟!

ما به شما می‌گوییم که چه اتفاقی افتاده است. یکی از روش‌های فروش و بازاریابی ملکی در مناطق شمالی، تبلیغ املاک با قیمت پایین‌تر از مبلغ واقعی است. در واقع تبلیغ کنندگان با استفاده از این ترفند، مشتری‌ها را جذب می‌کنند و سپس فایل‌های گران‌تر خود را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. در واقع، معمولا قیمت اعلام شده با قیمت واقعی ملک یا ویلا، اختلاف قابل توجهی دارد.

در این روش بازاریابی، پس از برقراری تماس با مشتری اعلام می‌شود که ملک مورد نظر، مناسب نیست، مشکل دارد و یا اصلا موجود نیست و سپس موارد دیگری با قیمت بالاتر به خریدار معرفی می‌شود. در برخی مواقع نیز خریدار بصورت حضوری به محل دفتر مشاور املاک مراجعه می‌کند و در آنجا به وی اعلام می‌شود که متاسفانه ویلای مورد نظر به فروش رفته اما موارد دیگری با قیمت بالاتر موجود است.

محاسبه هزینه ساخت ویلا در شمال

اگر با وضعیت مشابهی روبرو شدید احتمالا قربانی این ترفند شده‌اید.

این روش که توسط عده‌ معدودی از مشاوران املاک استفاده می‌شود، سال‌ها است در تبلیغات اینترنتی مشاهده شده و متاسفانه تا به حال راه حل مناسبی توسط اصناف متولی امر، ارائه نشده است. عدم برخورد با این مشکل توسط نهادهای قانونی، زمینه‌ساز بی‌اعتمادی خریداران به اکثر مشاوران املاک خواهد بود.

حال چه باید کرد و راه حل چیست؟

خریدار چگونه می‌تواند آگهی غیر واقعی را از آگهی واقعی تشخیص دهد؟

شما چه قصد خرید ویلای آماده داشته باشید و چه تصمیم به ساخت ویلا در شمال دارید، کافی است که با توضیحاتی که در زیر عنوان می‌شود قیمت ساخت ویلا و یا فروش ویلا در شمال را محاسبه کنید.

3 عامل، تعیین کننده هزینه ساخت ویلا می‌باشند:

عامل اول در محاسبه هزینه ساخت ویلا

قیمت زمین در شمال یا مناطق دیگر کشور:

قیمت زمین در مناطق شمالی توسط عوامل مختلفی همچون دسترسی جاده‌ای، امکانات، منظره، میزان ویلا سازی و تعداد افراد بومی در آن محل، طرح کاربری (طرح هادی روستایی) و مواردی مشابه، دستخوش تغییرات می‌باشد، در نتیجه هزینه‌ها با توجه به منطقه مورد نظر شما متفاوت است.

عامل دوم در محاسبه هزینه ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا در مرحله اجرای بنا:

این مورد با توجه به عمر بنا متغییر است اما برای ویلا های آماده از 700 هزار تومان تا ۱۳۰۰۰۰۰ و برای ساخت ویلا از ۱۰۰۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰۰ متغییر است. عاملی که این قیمت را تغییر می‌دهد میزان کیفیت مصالح استفاده شده است.

عامل سوم در محاسبه هزینه ساخت ویلا

میزان کمیسیون سازنده و یا سود مالک در ساخت ویلا:

سود سازنده و مالک را حدود 10 الی 15 درصد فرض کنید.

شایان ذکر است هرچقدر کیفیت ساخت پائین‌تر باشد و از مصالح ارزان‌تری استفاده شود، عمر سازه کم شده و با توجه به میزان بارندگی در شمال و رطوبت منطقه، پس از طی چند سال، بنای ویلا نیازمند بازسازی اساسی و یا تخریب و ساخت مجدد می‌باشد.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هزینه‌های پنهان را در محاسبه قیمت ساخت ویلا ببینید.

  • هزینه برقراری انشعابات (اخذ مجوز، نصب کنتور و شبکه داخلی) آب، برق و گاز
  • هزینه بدهی‌های معوقه ویلا به شهرک یا عوارض پرداخت نشده به شهرداری یا دهداری
  • هزینه اخذ سند تکبرگ و یا جریمه پایان کار
  • سایر موارد

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده